Film: Scream 4



Nytt årtionde. Nya regler.

För tio år sedan tystnade skriken och mördaren, som dolde sitt ansikte bakom den numera legendariska Scream-masken, försvann. Sidney Prescott har lyckats återvända till ett relativt normalt liv, mycket tack vare sitt skrivande. Men nu är det dags igen - mördaren har återvänt och skriken får en ny dimension.




Komentar: Det var väldigt länge sedan som jag såg de tre första filmerna. I alla fall så kommer jag inte ihåg så mycket från dem, men jag vet att jag inte tyckte att de var särskillt bra. Kanske för att jag inte tycker att dessa skräckfilmer inte är särskillt läskiga.

Men när jag såg den här blev jag faktiskt lite positivt överaskad, för jag tyckte att den var ganska bra ändå! Det kanske jag även skulle tycka om jag såg de tidigare filmerna idag, för jag kanske helt enkelt har ändrat min uppfattning om dem.

Dessutom var det riktigt roligt att se så många bekanta ansikten! Tex. Lucy Hale som spelar Aria i en av mina absoluta favorit serier, Pretty little liars. Även Adam Brody som bla. spelar Seth Choen i The O.C. Anna Paquin som bla. spelar Sookie i True Blood. Courteney Cox som spelar Monica i Vänner och Hayden Panettiere som spelar Claire i Heroes! :) Riktigt roligt faktiskt!

Men jag tycker absolut att man ska se den här om man gillar skräckfilmer som jag gör! :) Jag tror inte att ni kommer bli besviken!



Fakta
Titel:
Scream 4
Skådespelare: Bla. Neve Campbell, Courteney Cox och David Arquette
Regissör: Wes Craven
Serie: Scream
Genre: Skräck

Språk: Engelska
Orginaltitel: Screan 4
Release: 2011
Land: USA
Längd: 111 min.


(alla bilder är lånade här)

Jag ger den: /10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0