Bokfrågor

1. Vilken bok har stått längst i din bokhylla?
Oj, det är nog alla Polluxböcker som jag fick när jag prenumererade på Pollux.

2.Vad läser du just nu, vilken var din senaste bok och vilken kommer vara din nästa?
Just nu läser jag första Harry Potter boken (Harry Potter och de vises sten) av J.K. Rowling, innan dess läste jag 42:e boken i Sagan om Isfolket (Lugnet före stormen) av Margit Sandemo och jag tror att nästa bok jag ska läsa blir antingen Förlorad Ängel av Becca Fitzpatrick eller andra delen i Pretty Little Liars (Hemligheter) av Sarah Shepard.

3. Vilken bok avskydde du som alla andra älskade?

Jag har nog aldrig läst en bok som jag avskytt..

4.Vilken bok fortsätter du att intala dig att du ska läsa trots att du antagligen aldrig kommer att göra det?
Någon av de stora klassikerna antagligen.

5.Vilken bok sparar du "till pensionen"?
Ingen. Jag vill läsa allt nu :)

6.Läser du slutet först eller kan du låta bli?
Jag har en hemsk vana att alltid läsa de 2-3 sista meningarna, men aldrig hela slutet.

7.Författarens tack, slöseri med sidor eller intressant läsning?
Haha, de kan få finnas där, men jag läser dem aldrig ;)

8.Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
Oj så svårt. Någon karraktär i Harry Potter, jag skulle nog inte våga vara han själv (Tänk att slåss mot Voldemort!!) Men det vore helt fantastiskt att få uppleva Hogwarts och allt däromkring! :)

9.Har du någon bok som påminner dig om något särskilt i ditt liv (en plats, en person, en händelse)?
Hmm.. Sweet 16 böckerna mer Mary-Kate och Ashley kanske, de påminner mig alltid om min gamla vän Ellinor, för hon och jag brukade ha tävlingar om vem som kunde läsa ut dem snabbast x)

10.Nämn en bok som du fick tag på på nåt särskilt sätt.
Oj så svårt, kommer inte på någon särskilld :)

11.Har du gett bort en speciell bok till en speciell person?
Jag gav bort Vargens lilla lamm av  Margit Sandemo till min sambo (som då bara var killen var var kär i ^^) för jag älskade den boken så mycket och ville att han skulle ha den och läsa den så klart! :)

12.Vilken bok har följt med dig på flest olika ställen?
Oj, det är antagligen alla Sagan om isfolket böcker ^^

13.Någon av skolans "måste läsningar" som 10 år senare visat sig inte vara så tokig?
Haha, jag gick iof. ut Gymnasiet i sommras så det var inte 10 år sedan jag gick i skolan x) Men Snabba Cash var inte så pjåkig! :)

14.Vad är det konstigaste du har funnit i en bok?
Jag har inte hittat några konstigheter.

15.Begagnat eller nyinköpt?
Jag gillar bådadelarna. Billiga böcker är alltid roliga att fynda, men en splitterny oöppnad bok är förstås allra bäst.

16.Stephen King, litterärt geni eller opium för folket?
Jag har faktiskt aldrig läst en av hans böcker, men jag ska! :)

17. Har du någonsin sett en film som var bättre än boken?
Oj, det tror jag inte att jag har gjort.

18.Vilken bok skulle däremot aldrig ha filmats?
Snabba Cash, filmer är ett skämt enligt mig. Boken är så mycket bättre. Jag hade inte ens hängt med i filmen om jag inte hade läst boken innan!

19.Har du någonsin läst en bok som gjort dig hungrig (kokböcker räknas inte)?
Haha, jag blir nog lite sugen på att smaka alla godsaker i Harry Potter ;)

20.Har du någon person vars boktips du alltid kan lite på?
Min kära kusin och bästa vän Elisa. Hon har riktigt bra smak! :D

Kommentarer
Postat av: Elisa

Haha vad du är söt, klart du kan lita på min smak i böcker (A) ;D

2012-02-01 @ 13:00:19
URL: http://allinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0