Film: Shrooms



Sex Amerikanska collegestudenter reser till de irlädska skogarna för att campa och testa magic mushrooms. På kvällen berättar deras guide om en brutal massaker som inträffade där för många år sen. Dagen därpå har en av dem försvunnit och alldeles för sent inser ungdomarna att de fastnat i en levande mardröm som inte går att vakna ur. Är en ond kraft ute efter deras själar eller är det bara endjävulsk hallucination?



Jag blev faktiskt väldigt överaskad av den här filmen! Jag har inte hört särskillt mycket om den tidigare, ingenting alls om jag tänker efter, vilket är ganska konstigt. Jag tycker nämligen att den var ganska bra! :)

Filmen lyckas faktiskt skrämma mig några gånger, och jag brukar inte vara så lättskrämd, så bara det gör den här filmen bra. Jag blir mest äckel-rädd för filmer som Saw.. Scream-aktiga filmer tycker jag är mer humor-läskiga.. Men den här var faktiskt bara.. läskig.

Jag tycker absolut att alla som gillar skräckfilmer ska se den här! Det är inte den läskigaste jag sett, men absolut skrämmande och sevärd! :)



Fakta
Titel:
Shrooms
Skådespelare: Lindsey Haun, Jack Huston och Max Kasch
Regissör: Pearse Elliott
Serie: -
Genre: Skräck, Triller

Språk: Engelska
Orginaltitel: Shrooms
Release: 2007
Land: Irland, Danmark och England
Längd: 84 min.



Jag ger den: /10


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0