Pengar Vs. Djur


Jag har funderat lite över det här med djur i filmer. Jag har helt bojkottat Hangover 2 pga. den stakars apan som är med. Visste ni att apan, som jag tror heter Crystal, har blivit nikotinberoende efter att den tvingades börja röka vid filminspelningen? (Detta har jag hört och har tyvärr inga källor på detta)

Så då kommer vi till frågan: Är det rätt att utnyttja djur för att tjäna pengar på dem?

Personligen tycker jag att människor är egoistiska och (ursäkta uttrycket) pengakåta. Ska man kunna gå hur långt som hellst och utnyttja försvarslösa djur, för att tjäna pengar?



Kommentarer
Postat av: Elisa



Det ska man absolut inte! Har med djur i en film måste man vara snäll mot djuret, djur har också känslor!:-)

2012-02-03 @ 12:52:35
URL: http://allinlife.blogg.se/
Postat av: Erika

Förstår hur du menar, men personligen tycker jag att circus, zoo ock liknande är mycket värre eftersom de blir så dåligt behandlade så jag bojkottar sånt istället! Hemskt om apan blev nikotinberoende, visste du att det är samma apa från pirates btw? =)

2012-03-11 @ 13:54:23
URL: http://beautyou.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0