Jösses, det har dött folk där inne!


Rubriken är tagen ur boken som jag just nu läser, närmare bestämt Lugnet före stormen 42e boken i serien Sagan om isfolket.

För er som inte har hört talas om Sagan om isfolket tidigare så kan jag tala om att det är en serie på 47 böcker skriven av Margit Sandemo, som utöver Sagan om isfolket även gjort flera andra bokserier och även en del fristående. Jag började läsa dessa böcker för flera år sedan, det var egentligen dessa som satte igång min läsning på allvar. Orsaken till att jag inte är klar än, är för att jag läst sakta med flit, jag vill ju inte att denna underbara serie ska ta slut! Jag har läst en bok i serien, sen läst flera andra emellan och sedan en till, bara för att jag inte vill läsa klart dem på en gång! :)

Jag rekomenderar verkligen alla att läsa dessa böcker för de är så bra! Jag har till och med fått min sambo att börja läsa dem och han har tidigare knappt läst en bok i sitt liv, men nu är han redan på 6e boken! :)

Dessa böcker har fått både ris och ros av olika recensioner jag läst om dem. Margit har blivit kallad för "snusktant" för hennes "porrböcker för småflickor", men helt ärligt så har inte dessa personer särskillt stor koll. Trots de sexuella delarna som många verkar fokusera på, så passar dessa böcker de flesta! Dessutom skulle jag aldrig kalla dessa delar för "porriga" eller vulgära och klarar man nu inte av dessa delar, hoppa över dem!

Dessa böcker innehåller kärlek, vänskap, magi, trolldom, äventyr, spänning, skräck - ALLT!

Snart kommer jag lägga upp en recension på boken innan den jag läser nu, Demonernas fjäll, som jag har på min gamla bokblogg. Så får ni läsa lite mer där! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0