W.i.t.c.h. - Ebenholtspyramiden


(Bilden är privat)

En pojke med hundhuvud dyker upp i Irmas dröm. Han kan inte hålla kvar sina minnen och vet inte vem han är. På stranden nästa dag griper en kraft i vattnet fatt i Irma och försöker dränka henne. Har hennes eget element vänt sig emot henne? Snart är w.i.t.c.h.-tjejerna på väg till Arquvara. Med sig har de pojken från drömmen. Men landet har sorg, deras tronarvinge har dödats av Manor, en pojke med hundhuvud...

Kommentar: När jag var mindre, så läste jag w.i.t.c.h tidningarna och jag älskade dom! Men efter ett tag tröttnade jag och dom blev mest liggande olästa. Sedan fick jag upp intresset för dem, men eftersom jag missat så mycket av serien så känndes det jobbigt att "hoppa" in igen. Därför började jag köpa böckerna, så får jag ta del av deras äventyr, som fristående historier.

Men, nu till denna bok. Den var helt okej, välskriven och hade en bra historia. Den innehöll som bekant, för alla som läst böckerna eller tidningarna - kärlek, magi, vänskap och äventyr. En lättsam bok att läsa!

Läs den, om du vill ha en lättsam, kort och halvspännande bok att läsa.

Fakta:
Titel: Ebenholtspyramiden
Författare: Ruben Eliassen
Serie: W.I.T.C.H.
Orginalspråk: Norska
Orginaltitel: Ibenholdt pyramiden

Förlag: Damm förlag AB
Antal sidor: 126
Utgivningsår: 2006
Första meningen: Solen brände honom i nacken och varenda muskel i hans kropp skrek av smärta.
ISBN: 91 7130 374 X

Jag ger den: /10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0