Film: Just Go With It

 
Danny Maccabee träffar drömtjejen, men måste värva sin pålitliga assistent Katherine i rollen som sin blivande exfru för att dölja en ogenomtänkt lögn. När härvan växer blir även Katherines barn indragna och tillsammans åker de till Hawaii på en galen weekendresa där allt ställs på sin spets. Hur långt är vi egentligen beredda att gå för kärleken?
 
 
Spoilers!
 
Jag tycker faktiskt om den här filmen. Den är lättsam, mysig och rolig. Emellanåt blir den lite smålöjlig och töntig, men det är inget som stör särskillt mycket. Jag vet att många har klagat på att den är orealistisk och löjlig eftersom Danny och Katherine har jobbat ihop länge och "vips" så är de kära efter en resa tillsammans. Men å andra sidan så pratar de faktiskt om vad de tycker om hos varandra och där kan man ju se att de faktiskt varit något emellan dem länge.
 
Jag tycker väldigt mycket om Jennifer Aniston som skådis och har alltid tyckt att hon varit duktig och verkat "trevlig". Adam Sandler har jag däremot inte riktigt gillat då jag tycket att han verkar lite... dryg? Men hur som hellst så tycker jag att de båda är duktiga i den här filmen! :)
 
 
Filmen är väl egentligen inte särskillt händelsefull, men det är väl sällan romantiska komedier är det. Men jag tycker ändå om handlingen, den är lättsam och rolig. :)
 
Så jag rekomenderar den här filmen, i alla fall till alla som gillar romantiska komedier! Men om man, som många som klagat på filmen, inte kan leva sig in i den utan måste kritisera allt det "ologiska" så ska man kanske leta efter en annan. :)
 
 
Fakta
Titel:
Just Go With It / Min låtsas fru
Skådespelare: Bla. Adam Sandler, Jennifer Aniston och Brooklyn Decker
Serie: -
Genre: Romantisk komedi

Språk: Engelska
Orginaltitel: Just go with it
Release: 2011
Land: USA
Längd: 1 h & 52 min
 
 
 
Jag ger den: 6.5/10

Kommentarer
Postat av: Lina

Den gillade jag med och då hatar jag verkligen Adam Sandler!

2012-07-02 @ 21:06:38
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0