Dag 1: Presentera mig själv


Jag heter Linnea. Föddes den 23 November 1992, så med andra ord är jag 19 år. Jag föddes i Falun, Dalarna och bodde där tills jag var 5-6 år, då flyttade vi till en liten håla utanför Falun. Jag gick i skolan där och vi var runt 50 presoner på hela skolan, det förklarar hur liten byn är. När jag var 17 år flyttade jag ihop med min pojkvän och nu bor jag i Falun igen.

På Gymnasiet gick jag på Humanvetarprogramet, en ganska okänd utbildning. Påminner en del om Sam, men med en större inriktning på Etik, Filosofi, psykologi och människors rättigheter och lika värde. Nu har jag hunnit läsa klart en kurs på Universitetet i Umeå som heter "Brottsplatsens Arkeologi" och jag läser "Kriminologi" på Kristianstads Högskola och "Arkeologi" på Gotlands högskola, alla kurser har varit på distans, så jag tillbringar en hel del tid hemma. Jag drömmer om att bli kriminolog eller forensisk ingenjör.

När jag var 6 år fick jag mitt första husdjur, en Chinchilla som fick heta Otto, honom hade jag tills 2005, då han gick bort. Efter det har jag haft en vandrandepinne som hette Chester, tre hamstrar som hette Arwen, Kexet och Legolas, en kanin som hette Hoppsan och en hund som hette Nalle. Jag har en katt som heter Tusse, men han bor hos mina föräldrar och så har jag min hamster som heter Stella. Vår hund Nalle, dog sommaren 2008 och då kände jag för första gången sorg på riktigt. Jag grät och grät och jag kan fortfarande gråta floder när jag tänker på min älskade lilla hund. Givetvis grät jag floder när min mormor gick bort också, fast då var jag för liten för att förstå.

Jag har alltid älskat djur och när jag gick i 6an, bestämde jag mig för att bli vegetarian, 1/2 år senare började jag äta fiskprodukter eftersom jag fick problem med att äta, fick smärtor och mådde dåligt. Men när jag började med fisk så mådde jag mycket bättre och jag har fortsatt med det och gör det fortfarande. Jag tycker helt enkelt att det är onödigt att äta kött när det finns så mycket annat man kan äta. Dock anser jag att det är upp till var och en om man vill äta kött eller inte.

På den senare tiden har jag börjat simma och även gå på gym, tidigare gick jag även på dans. Annars så går den största delen av min tid åt att plugga, se på film, umgås med min sambo och min bästa vän Elisa.

Det var en liten beskrivning av mig, mitt liv är ganska tråkigt, men det är såhär det ser ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0