Lite tankar kring Lost


Som ni har märkt så är jag helt besatt av Lost för tillfället. x) Jag tänkte berätta lite varför.

För det första älskar jag Lost för dess äventyr, mystik och spänning..

Men jag älskar även Lost för att den är orginell, till skillnad från så oändligt många andra serier är inte Lost och dess karaktärer en fråga om Svart och Vitt. Många personer i Lost är inte onda eller goda, många hänger i en skör tråd och vajar däremellan. (Detta är dock min uppfattning såhär i mitten av 3:e säsongen.) Detta gör att man aldrig riktigt tycker illa om en karaktär, så som man gör i de flesta andra serier. Nu är gränsen mellan gott och ont suddig och gör det hela mer... ja, mystiskt, spänande och bra!

Även om mycket i Lost är overkligt så är det endå en av de mest trovärdiga serier jag sett, till stor del tack vara att många karaktärer är både goda och onda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0