Film: Resident Evil - Apocalypse

 
Efter att med en hårsmån ha undkommit fasorna i den
underjordiska anläggningen, kastas Alice (Milla Jovovich) in i ett rasande krig mellan levande och odöda - den här gången ovan jord. Raccoon City är satt i karantän och Alice slår sig ihop med ett gäng elitsoldater ledda av Valentine (Sienna Guillory, Love Actually) och Carlos (Oded Fehr, Mumien - återkomsten). De har fått i uppdrag att rädda den försvunna Angie - dotter till Dr Ashford som skapade det muterande viruset som härjar i staden.

Det blir en intensiv kamp mot tiden där de möter horder av blodtörstiga zombies, muterade hundar och den mest skräckinjagande fiende de någonsin ställts inför...
 
 
Jag tycker som sagt väldigt mycket om Resident Evil filmerna och den här blev knappast ett undantag. Filmen har allt det mesta som jag vill ha i en film, action, spänning, lite kärlek, och så klart zombier. Jag har nog blivit besatt av zombier på sista tiden.
 
(Jag drömmde föresten att jag dödade zombier i natt. Jag hade en pistol där skotten tog slut så efter en stund sprang jag runt och slogs med salladsbestick. Helt normalt.)
 
Jag tror att jag tycker mest om denna och den första filmen. Dock kommer trean alltid vara speciell för mig eftersom det var den filmen jag och min sambo såg på bio när vi träffades första gången. ;)
 
 
Filmen är i alla fall väldigt sevärd och jag rekomenderar er alla att se den! Man tröttnar aldrig på en snygg, zombiedödande tjej! :)
 
Fakta
Titel: Resident Evil - Apocalypse
Skådespelare: Bla. Milla Jovovich, Sienna Guillory och Eric Mabius
Serie: Resident Evil 2
Genre: Action
 
Språk: Engelska
Orginaltitel: Resident Evil - Apocalypse
Release: 2004
Land: USA, Tyskland, England, Frankrike och Kanada
Längd: 98 min
 
 
 
Jag ger den: 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0