Disney lista

Jag är medlem i en sida för andra Disney tokiga som jag! Sidan heter Magicmovies.se där man kan disskutera filmer, läsa om kommande filmer osv :) Där lånade jag iaf en lista som jag hittade på :)

Svara på följande frågor:

Vilken är den bästa klassikern?
Jag har väldigt många favoriter. Men,
Den lilla sjöjungfrun, Lejonkungen, Tarzan och Mulan är 4 av mina absoluta favoriter!

Vilken är den sämsta klassikern?
Jag är inte särskillt förtjust i Fantasia, och inte heller i någon av klassikerna 6-11

Vilken är den bäst tecknade klassikern?
Oj, jag gillar hur de första klassikerna är tecknade, Snövit, Bambi och Askungen. Men Pinocchio är otroligt fint tecknad!

Vilken är den sämst tecknade klassikern?
Förutom de dataanimerade gillar jag inte riktigt sättet Atlantis är tecknad.

Vilken är den roligast klassikern?
Jag gillar Trassel jätte mycket! Tycker den är en av de roligaste faktiskt! Herkules är också ganska rolig!

Vilken är den tråkigaste klassikern?
Jag gillar som sagt inte Fantasia särskillt mycket (dock är den väldigt fin, men otroligt tråkig). Vilddjuren är heller ingen favorit, jag har sett den en gång och då hade jag visserligen magsjuka och sov igenom halva filmen, men det jag kommer ihåg var inte bra!

Vilken är den mest underskattade klassikern?
Skattkammarplaneten, Bernard och Bianca samt Björnbröder som är en av mina favoriter!

Vilken är den mest överskattade klassikern?
Lejonkungen, missförstå mig inte, som ni sett är detta en av mina favoriter. Men det finns andra som också är jätte bra! :)



Askungen



Atlantis



Trassel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0