Film: The Gift



I den idylliska staden Brixton, försörjer sig den unga änkan Annie Wilson som traktens spåkvinna. Hennes synska gåva gör att hon med hjälp av tarotkort får föraningar om framtiden. När fästmön till skolans rektor plötsligt försvinner, befarar den lokala polisen att ett brott har begåtts. Efter fruktlösa försök att finna flickan, kontaktar polisen motvilligt till slut Annie. Hon får snart fasansfulla syner där hon ser den försvunna flickans döda kropp. Men ju mer Annie dras in i mordutredningen, desto hotfullare och mer skräckinjagande blir hennes syner.



Jag hade väl ganska stora förväntingar på den här filmen när jag började se den. Flera bra skådisar medverkar och filmens handling tilltalade mig.

Dock blev jag lite besviken på filmen, den var, tyvärr, inte så bra som jag hade trott. Det känns som att man hade kunnat göra en mycket bättre film med denn story och dessa skådespelare.



Men tyvärr får filmen endast ett Godkänt betyg, eftersom jag hade önskat mig något mer, någon bättre upplösning. Jag tycker att mördaren borde ha varit någon annan, den blev ganska förutsägbar. Hade jag fått bestämma vem som var mödaren, hade den nog fått ett lite bättre betyg! ;)



Fakta
Titel:
The Gift
Skådespelare: Bla. Cate Blanchett, Katie Holmes, Hilary Swank och Keanu Reeves
Regissör: Sam Raimi
Serie:
-
Genre: Thriller

Språk: Engelska
Orginaltitel: The Gift
Release: 2001
Land: USA
Längd: 108 min.




Jag ger den: /10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0