Film: Hysteria

 
Robert Dalrymple är stadens främsta expert på "kvinnosjukdomen" hysteri och har utvecklat en speciell massage som botemedel för dessa kvinnor. När den unge och populäre läkaren Mortimer Granville ger honom en hjälpande hand med det ständigt ökande patientflödet, inser de två läkarna snabbt att två par händer inte kan tillfredsställa Londons alla kvinnor. Mortimers situation blir inte lättare när han hamnar mitt i ett triangeldrama med hans arbetsgivares två unga döttrar: den frispråkiga, påstridiga Charlotte och den söta, undergivna Emily.
 
 
Jag tyckte att den här filmen var jätte bra! Den är rolig, underhållande och vacker. Jag brukar älska filmer som utspelar sig under den här tiden, med vackra klänningar och stiliga män ;) Dessutom är ju Mortimer en riktig heting, så det gör ju knappast filmen sämre.
 
Jag tycker att filmer som anspelar på sex ofta blir överdrivna och jobbiga, men den här är verkligen inte så. Den tabubelagda sexualiteten i filmen ligger precis på en lagom gräns. Inte för mycket så det blir löjligt och jobbigt men inte heller för lite.
 
 
 
Jag hade inte några höga förväntingar på den här filmen alls, utan satte på den när jag var sjuk och knappt orkade hålla ögonen öppna. Men när filmen väl började så blev jag genast piggare, så jag fixade lite popcorn och såg filmen helt koncentrerad! :)
 
Jag rekomenderar den här till er andra som inte sett den. Den är väldigt välgjord och rolig! :)
 
Fakta
Titel: Hysteria
Skådespelare: Bla. Maggie Gyllenhaal, Hugh Dancy och Jonathan Pryce
Serie: -
Genre: komedi
 
Språk: Engelska
Orginaltitel: Hysteria
Release: 2011
Land: England, Frankrike, Tyskland och Luxemburg
Längd: 1 h & 39 min.
 
 
 
 
Jag ger den: 4/5

Kommentarer
Postat av: Elen

Åh, anglofilen i mig blir så glad, den här får jag nog ta och se! :D

2012-08-30 @ 15:12:27
URL: http://bokpotaten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0