Film: The last song

 
Den begåvade Miley Cyrus spelar huvudrollen i denna hjärtevärmande film om att växa upp. The Last Song är baserad på Nicholas Sparks (Dear John, Dagboken) roman och handlar om tonårstjejen Ronnie (Cyrus) och hennes frånvarande far som försöker återskapa den kärleksfulla relation de en gång hade. Men att återknyta kontakten med sin rebelliska dotter är inte lätt, så han väljer att använda sig av den enda sak de fortfarande har gemensamt - musiken. Detta varma och upplyftande drama om familjen, första kärleken och andra chanser är en gripande berättelse du sent kommer glömma.
 
 
Spoilers!
 
Den här filmen är väldigt fin och sorglig. Den handlar om Ronnie som ska bo hos sin pappa under en sommar. Filmen går ut på att Ronnies pappa har cancer och vill umgås med sina barn innan han går bort... Den här filmen berör mig extra mycket eftersom min pappa opererades för ett par år sedan pga ett hjärtfel då en hjärtklaff "läckte". Ångesten jag hade under hans sjukdomstid var så hemsk, ingen vill någonsin förlora sin förälder. Därför kan jag verkligen sätta mig in i Ronnies situation och jag känner verkligen med henne. Min pappa överlevde givetvis, men det var en riskfylld operation de gjorde, eftersom det var hjärtat de opererade. (Ett stort tack till läkarna och sköterskorna som jobbar på Uppsalas sjukhus och som räddade hans liv!)
 
 
Hur som hellst så tycker jag om den här filmen. Jag tycker att Miley är en duktig skådis och hon passar i rollen som Ronnie. Så jag rekomenderar de här filmen till er andra! :)
 
Fakta
Titel: The last song
Skådespelare: Bla. Miley Cyrus, Liam Hemsworth och Greg Kinnear
Serie: -
Genre: Drama
 
Språk: Engelska
Orginaltitel: The last song
Release: 2010
Land: USA
Längd: 107 min.
 
 
 
 
Jag ger den 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0