En jobbig påminnelse

 
Det är en sak som jag är lite orolig för och det är att DVD och Blu-ray så småningom kommer försvinna. Jag vet inte om någon av er känner likadant, men jag kommer såväl ihåg hur arg och ledsen jag var när vhs försvann och mina gamla vhs:er i princip blev obrukbara.
 
En del tror att filmerna kommer flyttas från cdskivor till minneskort, vilket jag tycker låter som en tråkig tanke. Medan en del tror att det kanske kommer bli helt och hållet online, vilket är en ännu värre tanke. Jag älskar att ha filmerna i en hylla och titta på dem, ta i dem och helt enkelt ha dem där och tanken på att de kanske en dag inte går att spela är hemsk.
 
Vad tror ni? Kommer Dvd och Blu-ray sluta som VHS?
Det vore intressant att veta era andras tankar kring detta och om ni är lika oroliga som jag.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Det kommer de säkert att göra. Först försvinner DVDen och Blu-ray:n tar över, men den kommer nog möta sitt slut för eller senare och det är förjävligt.

2012-07-08 @ 23:13:33
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0