Film: Edward scissorhands

 
En gång i tiden, i ett slott högt upp på en kulle, bodde en uppfinnare vars största uppfinning fick namnet Edward. Trots att Edward hade en oemotståndlig charm, var han inte riktigt perfekt. Uppfinnarens plötsliga död lämnade honom halvfärdig, med skarpa knivar som händer. Edward levde ensam i mörkret till dess en dam tog med honom hem till sin familj. Och där börjar Edward´s fantastiska äventyr i det pastellfärgade land som kallas Suburbia.
 
 
Här om dagen såg jag på Edward Scissorhands för första gången. Jag har länge velat sett den men har tyvärr aldrig gjort det tidigare. Jag har faktiskt aldrig sett en Tim Burton film men jag är glad att jag gjorde det! :)
 
Filmen är riktigt bra. Den är rolig och fin och precis motsatsen mot vad jag förväntade mig! Jag trodde att den skulle vara mörk och dyster, men den här filmen är till stor det glad och positiv, ja, fram till vändpunkten då!
 
Jag är även ett stort fan av Johnny Depp, jag tycker att han är en riktigt bra skådespelare. Jag tycker dessutom att de adnra skådisarna också gör ett bra jobb! :)
 
 
Jag vill i alla fall rekomendera den här till alla som möjligtvis inte sett den, och till alla er som har sett den, gör det en gång till! :)
 
Fakta
Titel:
Edward Scissorhands
Skådespelare: Bla. Johnny Depp, Winona Ryder och Dianne Wiest
Serie: -
Genre: Drama

Språk: Engelska
Orginaltitel: Edward Scissorhands
Release: 1990
Land: USA
Längd: 105 min.
 
 
 
Jag ger den: 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0