Film: Real Steel

 
Charlie Kenton är en före detta slagskämpe som inte längre har en chans sedan enorma stålrobotar tagit över boxningsringarna. Nu tjänar han knappt sitt uppehälle genom att sätta ihop halvdana robotar från metallskrot och dra från den ena boxningsmatchen till den andra. När Charlie når botten är han tvungen att slå sig ihop med sin son Max, som han knappt haft någon kontakt med tidigare. Tillsammans börjar de träna en utmanare till den stora titeln i mästerskapet. Allt står på spel...
 
 
Jag tyckte jätte mycket om den här filmen! Första gången jag såg Hugh Jackman som Wolverine i X-men så har jag alltid haft en liten förälskelse i honom ;) Så det är riktigt roligt att se filmer med honom! Även Evangeline Lilly är rolig att se i filmer då jag tycker så mycket om hennes roll Kate i Lost! :)
 
Filmen har allt som jag tycker en film ska ha, en bra handling (givetvis) lite kärlek, vänskap, action, humor m.m. Den här filmen når fram till mig och gör mig glad, och på sina ställen lite tårögd då jag verkligen kan känna med karaktärerna! :)
 
 
Den här filmen är riktigt bra och även om den inte får toppbetyg så vill jag verkligen att ni alla ska se den. Den får inte toppbetyg eftersom det saknas något, som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Men den är riktigt bra tycker jag! :)
 
Fakta
Titel:
Real Steel
Skådespelare: Bla. Hugh Jackman, Evangeline Lilly och Dakota Goyo
Serie: -
Genre: Action

Språk: Engelska
Orginaltitel: Real Steel
Release: 2011
Land: USA & Indien
Längd: 127 min.
 
 
 
Jag ger den: 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0