Film: The Avengers

 
Häromdagen såg jag på The Avengers på bio. De flesta vet väl vad den handlar om, men jag ska återge handlingen lite ändå :)
 
När Tesseract, en stor energikälla, öppnar en portal till rymden, kommer Guden Loke till jorden. När Loke stjäl energikällan Tesseract sammlar Nick Fury, chef för S.H.E.L.D. ett team av superhjältar för att rädda jorden och återta energikällan. Detta team består av Captain America, Iron man, the Hulk, Black Widow, Hawkeye och till och med Lokes styvbror, Guden Thor.
 
 
 
Jag gillar superhjältefilmer, även om jag inte sett Hulken eller Daredevil (där black widow är med).
Men jag är ett stort fan av Thor, Ironman och Captain America! :) Att Thor, Captain Amerika, Ironman är så snygga, och de andra också, förbättrar ju filmen en del också ;)
 
Skådespelarna är också riktigt duktiga och det är roligt att se alla i samma film. Jag gillade även det komiska i filmen. Till exempel att Captain America "sovit" i 70 år (?) och inte riktigt hängt med i nymodigheterna ;) Detta gäller även Thor, men pga. att han kommer från en annan värld.
 
 
I alla fall så rekomenderar jag den här filmen, framförallt till de som gillar superhjältefilmer, men även de som inte gör det. För den här filmen är riktigt bra! :)
 
Fakta
Titel:
The Avengers
Skådespelare: Bla. Robert Downey Jr., Chris Evans och Scarlett Johansson|
Serie: -
Genre: Action

Språk: Engelska & Ryska
Orginaltitel: The Avengers
Release: 2012
Land: USA
Längd: 143 min.
 
 
 
Jag ger den: 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0