Film: Resident Evil

 
The Umbrella Corporation är ett av världens största företag inom bioteknik och läkemedel. Men det är långt under jordens yta, i det topphemliga laboratoriet The Hive, som företaget utvecklar sin riktigt lönsamma del: genforskning och biologiska vapen. När ett experiment plötsligt går katastrofalt snett sprids ett smittosamt och dödligt virus ut i laboratoriet. För att förhindra viruset från att spridas vidare över hela jorden får en kommandostyrka uppdraget att gå in och isolera det. Men de har bara tre timmar på sig och upptäcker snart att viruset förvandlat alla som blev instängda i The Hive till levande döda. Plötsligt blir det inte bara en kamp mot klockan utan också mot blodtörstiga zombies och galna muterade dobermanhundar - som gör allt för att döda dem...
 
 
Jag hade faktiskt inte sett de två första Resident Evil filmerna innan jag såg trean och fyran. Så det var ju på tiden att jag såg den här! ;) Hur som hellst. Jag är ett stort fan av Zombier och föredrar dem framför Vampyrer (bortsett från Vampire Diaries och True Blood). Jag älskade trean när jag såg den och The Walking dead är en av mina favorit serier!
 
Milla är så duktig i rollen som Alice och jag tycks höra till en av de få som tycker att hon är riktigt vacker. De flesta jag pratar med tycker inte alls om hennes utseende. Säkert så har många fördommar om henne pga. hennes bakgrund som porrskådis. Men oavsett så gillar jag henne supermycket!
 
 
Dessutom gillar jag Michelle Rodriguez väldigt mycket! Så det var roligt att se henne i en film! :)
 
Filmen var i alla fall riktigt bra. Jag gillade tanken på att det utspelade sig under marken, eftersom jag skulle fått panik då ;) Jag rekomenderar verkligen er andra att se den! :)
 
Fakta
Titel: Resident Evil
Skådespelare: Bla. Milla Jovovich, Michelle Rodriguez och Colin Salmon
Serie: Resident Evil
Genre: Action
 
Språk: Engelska
Orginaltitel: Resident Evil
Release: 2002
Land: England, Tyskland, Frankrike och USA
Längd: 100 min
 
 
 
Jag ger den: 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0