Film: Phase 7



Coco bor i Buenos Aires och har precis flyttat till en ny lägenhet tillsammans med sin fru Pipi som är gravid i sjunde månaden. Till en början verkar de inte märka av det växande kaoset omkring dem. När myndigheterna sätter deras hus i karantän efter dödligt pandemi-utbrott så slår sig Coco i lag med sin granne Horacio för att skydda sin flickvän. Horacio är ett original, men är valförberedd och har ett rejält påfyllt kylskåp. Under tiden så kollapsar civilisationen och världen tycks gå mot sitt slut.



Till att börja med vill jag säga att den här filmen var på Spanska. Jag brukar ha svårt för filmer som är på något annat språk än Engelska. Men den här gången gick det riktigt bra, jag tänkte överhuvudtaget inte ens på att det var Spanska de talade. Kanske kan det bero på att jag läst Spanska i 4 år, vilket gjort att jag vant mig lite med det.

I början tyckte jag att filmen verkade seg och händelselös, ungefär fram till mitten av filmen. Jag kan fortfarande inte avgöra vad jag tycker om den. Först tyckte jag att den var tråkig, men när den slutat kände jag en annan känsla än uttråkad. Så detta gör att den får ett helt okej betyg av mig!



Filmen handlar om något som skrämmer mig en aning. Ofta har det blivit så att när det blivit för många av en ras, så kommer det en pandemi, för att sedan lämna ett lagomt antal av rasen kvar. Om man ser till befolkningen idag så är människosläktet miljontals. Detta borde tyda på att det snart borde komma en ny pandemi. Detta är i alla fall det jag tror, och i den här filmen är det precis detta som sker.

Den här filmen är helt okej, och jag rekomenderar er som tycker om filmer som handlar om när pandemier inträffar och när människor tvingas leva på en liten yta, vilket gör att det kan bli mycket svårt att sammarbeta.

Trailern som jag lagt upp nedan är inte alls som filmen, här verkar det vara en riktig action film, vilket den inte alls är.



Fakta
Titel:
Phase 7
Skådespelare: Bla. Daniel Hendler, Jazmín Stuart och Yayo Guridi
Regissör: Nicolás Goldbart
Serie: -
Genre: Thriller

Språk: Spanska
Orginaltitel: Fase 7 (?)
Release: 2011
Land: Argentina
Längd: 95 min.





Jag ger den: /10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0