Film: A cinderella story - Once upon a song



Katie (Lucy Hale) drömmer om att spela in skivor, men hålls tillbaka av sin grymma styvmor (Missi Pyle) och hennes styvsyster (Megan Park). När styvsystern tar åt sig äran för Katies fantastiska sångröst och Luke (Freddie Stroma) faller för fel tjej, måste Katie stå upp för sina drömmar innan Luke faller i armarna på hennes elaka styvsyster.



Jag gillade den här filmen! Jag är nog lite av en sucker för "amerikanska tonårsfilmer". Askungen-filmer faller mig verkligen i smaken, konstigt men sant. För egentligen är jag inte så förtjust i drama/kärlek-filmer..

Kanske är jag bara ett stort fan av Lucy Hale eftersom jag älskar hennes karaktär, Aria i Pretty Little Liars, både serien och böckerna! Jag tycker att hon är e duktig skådis och otroligt söt! :)

Hur som helst, filmen handlar om Katie som har en elak styvmor och en elak styvsyster, som i alla Askungen filmer. Däremot har hon en supersöt, superdryg och superknäpp styvbror. Han är däremot snäll, men väldigt busig. Kate är i alla fall otroligt duktig på att sjunga och hon lämnar in en cd till Lukes pappa, som är producent. Styvmamman säger sedan att det inte är Kate som sjunger utan hennes egna dotter, Beverly.

Jag tycker att ni ska ge filmen en chans. För den är faktiskt bra! :)



Fakta
Titel:
a Cinderella story - once upon a song
Skådespelare: Lucy Hale, Missi Pyle och Megan Park
Regissör: Damon Santostefano
Serie: -
Genre: romantisk komedi

Språk: Engelska
Orginaltitel: a Cinderella story - once upon a song
Release: 2011
Land: USA
Längd: 84 min.




Jag hittade inte den "riktiga" trailern, så det får bli den här x)

Jag ger den: /10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0