30 frågor om tv-serier

Jag hade ju tänkt att den här bloggen skulle innehålla en hel del om tv-serier också, men det blev lite svårt märkte jag, då det inte är det lättaste att skriva recensioner. Så det får bli lite allmänna inlägg om mina favoritserier, frågor och annat! :)

1. En serie som aldrig borde ha lagts ner?
Svår fråga. Visserligen kan man inte köra en tv-serie i oändlighet. Men jag älskar Sex and the city, så den hade ju gärna fått fortsätta lite till! :)

2. En serie som du önskar att fler personer tittade på?
Pretty Little Liars, en helt underbar och spännande serie!

 3. Favoriten bland de nya serierna för säsongen?
The Vampire Diaries, jag vet att det inte är en särskillt ny serie, men den är ny för mig. Och har blivit en av mina favoriter!

4. Din favoritserie någonsin?

The vampire diaries, Sex and the city, The O.C. och Pretty Little Liars

 5. En serie som du hatar?
Oj, jag hatar ingen serie. Jag skulle aldrig få för mig att se en serie jag tyckte var dålig. Men jag har svårt för humorn i tex. South park och Family Guy, som sagt så hatar jag ingen av dem, men är inget jag vill börja följa heller.

 6. Ditt favoritavsnitt av din favoritserie?
Oj, ska man kunna namnen på avsnitten? Jag kommer faktiskt inte på någon..

7. Minst favoritavsnitt av favoritserie?
ohm.. det avsnitt jag tycker sämst om från min favorit serie? Konstig formulering. Men jag vet faktiskt inte..

 8. En serie som alla borde titta på?
The vampire diaries

 9. Bästa scenen någonsin?

Oj. svår fråga. Men jag älskar scenen i The O.C. När Summer säljer kyssar i skolans caféteria och Seth går upp på podiet och bekänner sin kärlek till Summer inför alla som är där.

 10. En serie som du inte trodde att du skulle gilla men slutade upp med att älska?
The Vampire Diaries, Jag vet inte hur länge min kompis Linnea pratade om den här serien, hur bra den var och att jag borde se den. Men det tog väldigt lång tid innan jag gav den en chans och upptäckte hur bra den faktiskt var!

11. En serie som gjorde dig besviken?

CSI - Criminal Minds är mycket bättre tycker jag.

 12. Ett avsnitt du har sett mer än 5 gånger?
Några Sex and the city avsnitt och några avsnitt av the OC. från första säsongen.

 13. Favoritserie från barndomen?
Trasdockorna, Arhtur, prinsessan Sissi och Mumintrollet!

14. Manlig favoritkaraktär?
Seth i the O.C., Stefan i The Vampire Diaries och Mr. Fitz i Pretty Little Liars.

15. Kvinnlig favoritkaraktär?

Samantha i Sex and the City, Aria i Pretty Little Liars, Lily i How i met you mother

 16. Guilty pleasure-serier?
Kan faktiskt inte komma på någon.

 17. Favoritminiserie?
Oj.. Jag kan inte komma på någon faktiskt.

 18. Favoritserie som började tidigare än 2000?
Sex and the City, började 1998 tror jag?

 19. Bästa cast?

20. Favoritkyss?
Den Seth gav Summer när han berättade om sin kärlek till henne. (Se fråga 9.)

 21. Favoritpar?
Aria och Mr. Fitz i Pretty Little Liars, Seth och Summer i The O.C. och Elena och Stefan i The vampire diaries.

 22. Favoritserieavslutning?
Hm.. Sex and the city tror jag :)


23. Mest irriterande karaktär?
Oliver i The O.C.

 24. Bästa citat?
Finns många bra, men just nu kan jag inte komma på något.

25. En serie som du planerar att titta på (gammal eller ny)?
Desperate Housewifes, Dexter, Vänner, How i Met your mother, two and a half men, Glee och Buffy.
(Har sett många avsnitt av alla dessa serier, förutom Dexter och Buffy, men vill se alla dessa från början till slut)

 26. Största OMG-ögonblick? 
Oj vad svårt, jag vet inte. 

27. Bästa pilotavsnitt?
The Vampire Diaries och Pretty little liars 

28. Första tv-besatthet?
The O.C.

29. Pågående tv-besatthet?
The vampire diaries och Pretty little liars! :)

 30. Sorgligaste karaktärsdöd?
Hm.. Marissa i The O.C.


Ps. listan har jag lånat här! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0