Film: Taken



Liam Neeson spelar en före detta CIA-agent på jakt efter sin dotters kidnappare i denna intensiva thriller från manusteamet Luc Besson & Robert Mark Kamen (The Fifth Element och Transporter).

Bryan gav upp sitt jobb inom CIA för att kunna bo nära sin f.d. fru, Lenore (Famke Janssen - X-Men) och dotter, Kim (Maggie Grace - Lost) i Los Angeles. Han vet att han åsidosatt dem bägge och aldrig varit en närvarande pappa. Detta vill han råda bot på nu och det svider lite extra att fruns nye make är rik, trevlig och skämmer bort hans dotter rejält.

Bryan har dock svårt att koppla bort sitt förflutna och ser faror överallt. När hans dotter vill resa till Paris med en kompis motsätter han sig det bestämt, men ger efter för att vinna pluspoäng hos dottern, Hans värsta mardröm besannas dock när dottern blir kidnappad. Bryan har endast 96 timmar på sig att rädda henne från att säljas som prostituerad och troligen aldrig mer återfinnas i det oändliga sexträsket därute.




Komentar:

Jag tycker att den här filmen är jätte bra! Jag älskar Liam Neeson, för han gör rollen som den hämndlystna pappan så otroligt bra! Handligen i filmen är faktiskt övertygande och det blir till en bra och spännande action/crime/thriller film.

Jag gillar egentligen inte action filmer särskillt mycket och därför blev jag så förvånad när jag såg den här första gången och satt som på nålar ända till slutet. Denna film riktar sig antagligen till män, men jag tycker ändå att den passar kvinnor lika bra.

Jasg rekomenderar den här filmen till alla som uppnått en relativt hög ålder då den innehåller en hel del våldsamma scener. Men jag lovar er att ni inte kommer att bli besviken på denna, för det blev verkligen inte jag!

Se den!



Fakta
Titel:
Taken
Skådespelare: Liam Neeson, Maggie Grace and Famke Janssen
Regissör: Pierre Morel
Serie: -
Genre: action, crime & thriller

Språk: Engelska
Orginaltitel: Taken
Release: 2009
Land: Frankrike, USA, US
Längd: 93 min.


alla bilder är lånade här

Jag ger den: /10

Kommentarer
Postat av: Burnt

Heftig film!!!!

2012-01-04 @ 20:58:54
Postat av: hq12

Mycket bra film.. häftigá acionsener! ;D

2012-01-04 @ 20:59:47
Postat av: carro

rätt gissat! :D

2012-01-05 @ 11:14:41
URL: http://benzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0