Boklista

Jag lånade en liten lista med frågor av Boktrollet som jag tänkte svara på :)
 
1. Om du kunde välja en karaktär du hade velat vara, vem hade det då varit?
Hm.. Jag hade velat vara någon av trollkarlarna i Harry Potter. Inte Harry Potter själv eftersom han måste göra en massa svåra saker. Men en annan elev som får uppleva allt den underbara i Harry Potters värld :)

2. Vilken bokserie skulle ni tipsa om?
Jag vill tipsa om serien Sagan om Isfolket av Margit Sandemo. En jättebra serie på 47 böcker! Har dock 4 böcker kvar ännu, men den är riktigt bra! :)
 
3. Favoritförfattare och varför?
Oj, J.K. Rowling och Margit Sandemo kanske :)

4. Nämn en bok som du aldrig trodde du skulle gilla
Det får nog bli Sagan om Isfolket böckerna, jag trodde inte alls att jag skulle gilla de böckerna. Men jag älskar dem verkligen! :)

5. Favorit bok som blivit film och varför
Harry potter och de vises sten. Den enda Harry potter bok jag läst tyvärr. Ska läsa de andra snart också! Men den är en av de bästa böcker jag läst och filmen är också jättebra!

6. Favorit bokomslag
Oj, vad svårt. Kanske någon av de jag visade i det förgående inlägget. Eller kanske detta:
 

7. En bok som du ogillade
Jag har faktiskt inte läst så jättemånga böcker egentilgen, ca 100 st totalt och jag har aldrig stött på en bok som jag direkt ogillat.

8. Favorittolkning på film (karaktär)
Harry potter, även Bella i Twilight är bra tycker jag :)

9. Nämn ett citat från en bok som du gillar
Kommer inte ihåg någon såhär på rak arm :/

10. Vilken bok läser du nu?
Mumien av Barbara Steiner

11. Sista meningen du läste i den boken
Men den lilla detalj som fick blodet att isa sig i ådrorna på henne var att en ev knapparna i västen saknades.

Kommentarer
Postat av: Boktrollet

Kul att du lånade den listan. Måste säga att din blogg är toppen. Önskar att jag kunde ha en liknande men hinner inte med då jag förutom bokbloggen driver en fotoblogg men böcker, film, tvserier och musik är en stort intresse.

Svar: Tack så jätte mycket! :) Det är jätte roligt att höra att någon uppskattar bloggen! Din bokblogg är riktigt bra den också! :)
Linnea

2012-07-10 @ 14:45:25
URL: http://boktrollet.wordpress.com/
Postat av: Karin - Mitt hörn av universum

Åh, Isfolket är riktigt, riktigt bra! :) Älskar den. När du är klar kan du väl skriva ett inlägg om dina kanske favoritböcker inom den serien.

Svar: Vad roligt att höra att någon annan också har läst den! :) Det kan jag absolut göra! :) Har du gjort något sådant inlägg om dina favoriter? :)
Linnea

2012-07-10 @ 19:02:57
URL: http://karinsuniversum.blogg.se
Postat av: Karin - Mitt hörn av universum

Svar: Jag har nämnt vilka som är mina favorit böcker/karaktärer/par här: http://karinsuniversum.blogg.se/category/sagan-om-isfolket.html

2012-07-10 @ 22:06:07
URL: http://karinsuniversum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0