Film: Lara Croft: Tomb Raider

 
 Att utforska förlorade riken, hitta ovärderliga skatter, ge skurkarna det de förtjänar i en dödlig kamp - allt detta hör till vardagen för äventyrerskan Lara Croft (Angelina Jolie ). Men en hemlighet från hennes fars (Jon Voight) förflutna kommer att leda Lara till hennes största utmaning någonsin: Ljusets Triangel, ett legendariskt föremål med kraften att förändra tid och rum.

Lara måste hitta Triangeln innan den faller i händerna på Illuminati, ett hemligt sällskap som vill ta över världen. För att stoppa dem måste Lara överleva en jakt tvärs över kontinenten fylld av ofattbara faror. Men för Tomb Raider är fara precis det allt går ut på.

 

 

Jag hör till en av de få som faktiskt aldrig sett Tomb Raider. Ja, fram tills igår då. Både den första och andra filmen har stått i min filmsamling ett bra tag, men jag har aldrig tagit mig tid att se på dem. Trots att Angelina Jolie är med. Jag har varit lite skeptisk, de allra flesta har sett den, men jag har aldrig fått veta vad någon tyckt om den, egentligen.

Jag tyckte i alla fall om den. Den var mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara, fast då var mina förväntningar väldigt låga också, egentligen vet jag inte varför de var det, men i alla fall. Den är väl en "typisk" action film med en kvinna i huvudrollen. En snygg och sexig tjej som slåss mot bovar i häftiga actionscener. Inte särskillt orginellt, men å andra sidan så är det ett bra upplägg.

Jag brukar ofta tycka om filmer med Angelina och den här är heller inget undantag. Så jag rekomenderar absolut denna till andra! :)

 

 

Fakta
Titel:
Lara Croft: Tomb Raider
Skådespelare: Angelina Jolie, Jon Voight och Iain Glen
Serie: -
Genre: Action, äventyr, thriller

Språk: Engelska
Orginaltitel: Lara Croft: Tomb Raider
Release: 2001
Land: USA, England, Tyskland och Japan
Längd: 100 min.

 

 
Jag ger den: 7/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0