Dag 3 - Mina föräldrar



Vart ska man börja?
För det första måste jag börja med att säga, att jag aldrig mött två personer i deras ålder som är så kära i varandra och visar det så tydligt. Det är helt underbart och jag uppskattar det mer och mer när jag ser hur andra i "deras ålder" är! Då de flesta jag ser är tråkiga mot varandra och det känns som att de är tillsammans bara för att de "hör ihop" och inte för att de älskar varandra. Men jag kan säga att mamma och pappa älskar varandra gränslöst mycket.

Pappa är 47 år och jobbar som kriminalinspektör åt polisen och mamma är 42 år och jobbar som vårdlärare.  De träffades när de jobbade inom psyket när de var 18 recpektive 22 år. :) När mamma var 21 år fick dom min bror, och hon var 23 fick dom mig.

Folk säger att jag är mest lik pappa, både till utseendet och till sättet. Vi har båda ganska lätt för att bli arg, i alla fall på varandra. Jag har ganska lång stubin när det gäller andra, fast när det är Mamma, pappa och min bror Linus så blir jag arg ganska snabbt.

Pappa är sportintrasserad och följer Liverpools matcher slaviskt. Han spelar dessutom xbok 360 ganska mycket och då är det framförallt Fifa som gäller. Han har även ett stort intresse för poker, även om det är på amatörnivå. Han gillar även att fiska, ett intresse som han delar med resten av oss i familjen.

Mamma kan inte sitta still i två sekunder, hon ska hela tiden plocka, fixa och städa. Hon är den mest otroliga människa jag mött, vid sidan av jobbet brukar hon läsa en del kurser, för tillfället en pedagogik kurs. Hon älskar att fixa hemma och har rustat upp deras galma kråkslott till att bli ett fint litet hus. Hon älskar att pyssla i trädgården, fiska och läsa böcker skrivna av paulo Coelho (Ursäkta stavningen). 

Mamma har alltid funnits där för mig, hon har tröstat mig och stått vid min sida oavsätt vilka beslut jag fattat. Hon har betytt så otroligt mycket för mig och är antagligen den viktigaste personen i mitt liv. Min pappa har tvärtemot mamma, sagt åt mig att "rycka upp mig" när jag varit ledsen och sagt att det inte är så farligt som jag tror. Vilket antagligen varit hans sätt att skydda mig. Han har alltid funnits där och jag har kunnat prata med honom om det mesta.

Mamma är lätt att älska, när vi var små ville mina vänner alltid vara hemma hos mig, eftersom de tyckte att det var så roligt att pyssla tillsammans med mamma och allt annat skoj som hon brukade hitta på. Pappa kan vara lite hård på utsidan, men mjuk som ett lamm inuti. Jag antar att hans yrke har fått honom att bli lite hård, efter allt han sett och varit med om. Jag och pappa är så lika varandra, därför går vi inte riktigt ihop alla gånger, men jag älskar honom så otroligt mycket, likaså mamma. 

Jag ska väl sluta skriva här. Jag vet att alla säger det, men jag har verkligen världens bästa mamma och pappa. Jag älskar dem gränslöst mycket, jag skulle kunna göra precis allt för dem.




Just det... Dom är inte så normala som "vanliga" människor heller ^^

Kommentarer
Postat av: Monica

Det var ju så gulligt så man blir tårögd!

Förutom bilderna förstås.......

Älskar dig med!

2012-03-15 @ 19:43:51
URL: http://watchandread.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0