Film: Chloe

 
De framgångsrika makarna Catherine och David har allt de kan önska sig. Men under ytan är deras förhållande på katastrofkurs och Catherine har en växande misstanke att David träffar någon annan. När hon av en slump träffar eskortflickan Chloe, bestämmer sig Catherine för att sätta David på prov.
 
 
Jag hade väldigt höga förväntningar på den här filmen eftersom den hade tre skådespelare med som jag verkligen gillar!  Men tyvärr så hade jag antagligen alldeles för höga förväntningar. Jag vet inte varför med filmen var inte alls som jag hade trott.
 
Egentligen är upplägget ganska bra. En fru som "anställer" en prostituerad för att ta reda på hur långt hennes man skulle vara beredd att gå med en ung, vacker tjej. Själv skulle jag aldrig göra något sådant, även om man kanske skulle vara lite sugen om man skulle misstänkte sin pojvän för det! :P
 
 

Jag antar att jag har lite svårt att se Amanda Seyfried i en roll som en psykiskt sjuk person. Med tankte på vilka roller hon spelat förut, bland annat i Letters to Juliette som jag tycker jätte mycket om. Jag tyckte även att det var roligt att Nina Dobrev (Elena i Vampire Diaries) hade en liten roll med i filmen! :)
 
Men trots att filmen inte levde upp till mina förväntningar så var den inte dålig på något vis. Jag hade bara trott att den skulle få en "femma" i betyg av mig, så därför blev jag besviken när den inte levde upp till det. Men hur som hellst så rekomenderar jag den till alla som gillar thrillers. Dessutom så får man ju se lite sex och naken scener och därför räknas filmen som en "Erotisk thriller", men jag vet inte om jag riktigt skulle kalla den för det.
 
 
Fakta
Titel: Chloe
Skådespelare: Bla. Julianne Moore, Amanda Seyfried och Liam Neeson
Serie: -
Genre: Erotisk Thriller
 
Språk: Engelska
Orginaltitel: Chloe
Release: 2009
Land: Usa, Kanada och Frankrike
Längd: 96 min
 
 
 
Jag ger den 2/5

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag blev med besviken på denna filmen, den är bra men inte alls som jag hade trott. Dessutom har jag lite svårt för att se Amanda i en sådan roll, hon är alltid så snäll och oskyldig och här kommer hon som värsta horan.

2012-09-20 @ 18:49:31
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0