Film: Ensam hemma

 

När Kevins familj åker på semester glömmer de en liten detalj: Kevin!

Den åtta år gamla Kevis McCallister (Macaulay Culkin) har blivit mannen av huset!

Kevin tar det kalt och istället för att leta efter sin föräldrar så dekorerar han huset inför julhelgen. Problemet är bara att två tjuvar försöker bryta sig in, Kevin som alltid reagerar mycket kallt, börjar nu att bygga fällor för att välkommna dem!

 

 
Det finns väl ingen som inte har sett den här underbara filmen! Jag tycker att den är underbar och passar perfekt som en julfilm. Men eftersom jag verkligen älskar julen så brukar jag titta på julfilmer året om! x)
 
Filmen handlar om Kevin och hans familj som ska åka på semester. Men samma morgon som de ska åka försover de sig och det blir riktigt stressigt innan de väl sitter på planet. När planet väl har lyft så upptäcker Kevins mamma att de har glömt Kevin hemma! Kevin själv njuter till en början fullt av att få vara ensam och göra precis som han vill! Men så kommer det två tjuvar som även de har upptäckt att Kevin är ensam hemma.
 
 
Filmen är jätte rolig, tycker jag! Den är så söt och jag älskar verkligen Kevin och hans sätt att "välkomna" tjuvarna! ;) Macaulay Culkin är som gjuten för rollen som Kevin och han är riktigt duktig på att spela honom!
 
Jag rekomenderar verkligen er andra att se den! Den är så söt och passar som sagt utmärkt som julfilm - men går även att se året om! :)
 
Fakta
Titel: Ensam hemma
Skådespelare: Bla. Macaulay Culkin, Joe Pesci och Daniel Stern
Serie: Ensam hemma 1
Genre: Komedi och familjefilm
 
Språk: Engelska
Orginaltitel: Home Alone
Release: 1990
Land: USA
Längd: 103 min
 
 
 
Jag ger den: 3/5 :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0